dimecres, 6 d’agost del 2008

ENFOCATS

Darrerament tots els matins ens hem de llevar ben aviat per afrontar els llargs dies que ens esperen... Així que ahir a la nit ja vem descartar anar de juerga a Akureyri, (que el Frederick ens va explicar que estaven de festivals) per poder dormir unes horetes...

En concret ara toca desplaçar-se fins el següent allotjament, que el tenim a la remota població de Drangsnes. L'etapa es completarà amb uns 450 km, el que ens haurà fet posible, a dia d'avui, de superar els 2000 km totals de viatge ! (de llarg ! uns 2400 km)

De camí passem per la cascada (sí una altre !) de Godafoss, que té la particularitat, a banda del gran caudal, d'estar dividida en dues parts.

Tot seguit passem per la segona ciutat més gran d'Islàndia, la capital del Nord. Bé, la que hem anomenat abans, Akureyri ! Fem una passejada pels seus carrers, per la banda antiga i pel centre.

Fins que ens trobem un café amb wi-fi gratuït !!! I vista l'escasetat d'Internet que hem trobat en aquest viatge, l'ocasió s'havia d'aprofitar...! Així que enllestim feines retrassades fent un cafetó mentrestant.

Quan tornem a reemprendre el camí, ja tenim gana, així que busquem el primer restaurant amb menjar comestible (res de sandwiches ni frankfurts !!) i finalment el trobem ! A la població de Blönduós, es tracta d'un restaurant amb el logotip d'una paella i un pot, el "Potturinn Og Pannan", molt recomenable ja que no es troba un restaurant decent en potser 200 km. Vem menjar el menú el "dayli specials", una sopa, un buffet lliure d'amanida variada i un segon plat a escollir, tot per unes 2.800 Kr.

Després de jalar anem a la península de Vatsnes, a on totes les guies indiquen que s'hi poden veure foques amb certa facilitat. Porteu Prismàtics !! Podem confirmar que estan allà l'espera del fotògraf intrèpit ! Un pèl lluny però a l'abast de tothom, sobretot a les costes al voltant de Illugastadir.

Ja finalitza el dia, però a nosaltres encara ens queden uns 200 km per arribar a destí, així que xi-xa anem fent ruta fins que cap a les 22:30h arribem a destí ! a on ens espera el llogater de les cabanes i el seu simpàtic gosset. Xerrem una estona i ens ensenya el que no crèiem que veuríem ni de lluny, almenys en el tipus de viatge que estem realitzant a Islàndia : Una guineu àrtica !!!

Es veu que uns caçadors la van capturar i li van vendre. La pobreta està allà engabiada.

Res, que estem cansats i pràcticament sense gana després del atracon de jalar al restaurant del migdia, així que una mica de fruita, dutxeta i prèvia escriptura de crònica, a DORMIR !!!! (i demà a llevar-se més tard !)

RUTA :

Anònim ha dit...

Katon, Goukakyu no jutsu.

Albert, per aquí t'esperem ! A veure si teniu ja tots els preparatius a punt !

Ja saps, qualsevol consulta, dubte o el que no trobeu al blog, pregunteu ! ;)

Balaji, I haven't time to translate... Ask to Albert for it !

See you !!!

Anònim ha dit...

Ei Marquitus! així q t'has rajat i no vas al pueblu?

com stan les plantetes?
molts petons i deixeu tomàquets per quan tornem :)

Marta ha dit...

Muy chulo el viaje y las fotos pero imperdonable que no fuéseis a las fiestas del pueblo ese. Hay que tirarse de lleno a la cultura islandesa.
Yo he hecho algunos avances con mi vecino y no os lo perdáis: el tipo es guia turístico en Islandia....lo que faltaba!!! así que estoy viajando un poco sin moverme de casa.
Segri, espero que esté más recuperada guapa!